
قال ابوبكر ابن العربي في العواصم: (الرحمن على العرش استوى)قالوا: «إنّه جالس عليه، متّصل به، وأنّه أكبر بأربع أصابع، إذ لايصحّ أن يكون أصغر منه، لأنّه العظيم، ولا يكون مثله لأنّه (ليس كمثله شيء) فهو أكبر من العرش بأربع أصابع»xa0(( العواصم من القواصم: 209. )).ابن عربى در تفسير آيه شريفه (الرحمن على العرش استوى)مىxa0گويد: خداوند بر روى عرش مىxa0نشيند و چهار انگشت از عرش بزرگتر (پهنxa0تر) مىxa0باشد زيرا خداوند عظيم است و نمىxa0شود كه با عرش يكسان باشد و از اين روى چهار انگشت از عرش بزرگتر مىxa0باشد....
ادامه مطلب